Regnbuen

Regnbuen ligger I Hodsager, som ligger ca. 8 km fra Aulum. Børnene kommer fra Hodsager og opland. Institutionen ligger tæt ved Storåen og Stoubæk krat, som er et stort og forskelligartet naturskønt område med både skov og hedeområde.

I Regnbuen er der en mindre vuggestuegruppe og en børnehavegruppe, med børn i alderen 3 – 6 år, som arbejder tæt sammen i hverdagen. Her prioriteres det trygge og nære i tæt samspil med forældre og lokalsamfund. Der arbejdes meget på tværs og alle voksne kender alle børn i institutionen.

I Regnbuen har vi plads og højt til loftet både inde og ude. Her er der plads til leg, fordybelse og ro.

Vi prioriterer udelivet, naturen og lokalområdet omkring os, hvor vi har en stor dejlig legeplads med bålhus og naturskønne omgivelser, som bruges flittigt. Vi har også et udbytterigt samarbejde med skolen og multicenteret, som vi er nærmeste nabo til.

Kommende skolebørn

I Regnbuen og Hobbitten går de kommende skolebørn fra det sidste år. I Puff er de kommende skolebørn samlet det sidste år i gruppen: Drageungerne. Børnene fra Hobbitten og Puff mødes flere gange det sidste år, så børnene kender hinanden, når de skal starte på skolen sammen.

Det år børnene starter i skole, starter de for Hodsager børnene på skolen 1. juni og i Alum samles børnene fra Hobbitten og Puff i Krudthuset, som er SFOén, der er tilknyttet Aulum-Hodsager Skole.

Børnene fra specialgrupperne overleveres til mange forskellige skoler, hvor der arbejde med individuelle overleveringer.