Hobbitten

Hobbitten er centralt beliggende i Aulum by. Børnene kommer fra Aulum og opland. Institutionen er centralt beliggende i Aulum ved stationen, med tæt adgang til stisystem og grønne arealer.

I Hobbitten har vi 1 almen børnehavegruppe og 3 specialgrupper.

Almen børnehavegruppen hedder Troldebjerget og de 3 specialgrupper hedder Kløvedalen, Bilbohulen og Dragebjerget.

På Troldebjerget prioriterer vi udelivet. Alle er ude hver dag - på ture eller på legepladsen. Vi har en dejlig hyggelig legeplads, med mange små uforstyrrede områder og oaser som indbyder til både vild og stille leg.

Vores bålhus benyttes både til aktiviteter med og uden bål.

Vi har en mindre legeplads, hvor der er taget særlige hensyn til specialgruppernes behov. Når det giver mening, bruges den store legeplads af alle grupper og vi arbejder hele tiden på at skabe rammer for både almengruppen og specialgrupperne. Vigtigst er altid børnenes behov.

Kommende skolebørn

I Regnbuen og Hobbitten går de kommende skolebørn fra det sidste år. I Puff er de kommende skolebørn samlet det sidste år i gruppen: Drageungerne. Børnene fra Hobbitten og Puff mødes flere gange det sidste år, så børnene kender hinanden, når de skal starte på skolen sammen.