Puff

Puff er centralt beliggende i Aulum by. Børnene kommer fra Aulum og opland. Institutionen er centralt beliggende i Aulum med tæt adgang til stisystem og grønne arealer.

I Puff har vi 2 vuggestuegrupper, 2 børnehavegrupper og en førskolegruppe.

Vuggestuegrupperne hedder Skildpadderne og Sneglene. Børnehavegrupperne hedder Kongebørn, og Tryllespirer og har børn i alderen 2,9 år til 4 år.

Børnene kommer i førskolegruppen pr. 1. juni året før barnets forventede skolestart, hvor de samles i gruppen Drageunger.

Vi prioriterer udelivet. Alle er ude hver dag - på ture eller på legepladsen. Vi har en stor dejlig legeplads, med mange små uforstyrrede områder og oaser som indbyder til både vild og stille leg. Vores bålhuse benyttes både til aktiviteter med og uden bål.

Kommende skolebørn

I Regnbuen og Hobbitten går de kommende skolebørn fra det sidste år. I Puff er de kommende skolebørn samlet det sidste år i gruppen: Drageungerne. Børnene fra Hobbitten og Puff mødes flere gange det sidste år, så børnene kender hinanden, når de skal starte på skolen sammen.

Det år børnene starter i skole, starter de for Hodsager børnene på skolen 1. juni og i Alum samles børnene fra Hobbitten og Puff i Krudthuset, som er SFOén, der er tilknyttet Aulum-Hodsager Skole.

Børnene fra specialgrupperne overleveres til mange forskellige skoler, hvor der arbejdes med individuelle overleveringer.